Su yalıtımı

Su yalıtım ürünleri:

1. kimyasal katkılar (sentetik reçine, silikon, akrilik vb. esaslı)
geçirimsiz harç
geçirimsiz beton

2. bitümlü ürünler
bitümlü karışımlar (mastik asfalt, bitümlü harçlar)
bitümlü örtüler (organik armatürlü yalıtım örtüleri, inorganik armatürlü yalıtım örtüleri)

3. plastik ürünler
plastik kaplamalar
(neopren, poliüretan, vinil, bitüm-latex, yapay reçine-cam lifi, akrilik vb..)
plastik örtüler
(polietilen (PE) plastik esaslı örtüler, polivinil klorür (PVC) esaslı plastik örtüler,
poliizobitülen (PIB) esaslı plastik örtüler, sentetik kauçuk esaslı plastik örtüler)

4. polimer bitümlü ürünler
polimer bitümlü kaplamalar
polimer bitümlü örtüler (plastomerik polimer bitümlü örtüler, elastomerik polimer bitümlü örtüler)

5. derz kapatma ürünleri

profiller
döşeme, duvar, tavan ve çatı gibi yapı elemanlarında oluşturulan yapım derzlerinin örtülmesinde kullanılan metal esaslı (alüminyum vb.) ve/veya plastik esaslı (sentetik kauçuk, pvc vb..)

Bantlar
neopren emdirilmiş ve poliüretandan vb. ürünlerden üretilmiş derz bantları, derz aralıgına kendi yapıştırıcıları ile yapıştırılır. Yüzeyleri çeşitli kaplama ürünleri ile kaplı (bakır, alüminyum vb) bitüm esaslı çok amaçlı yalıtım bantları da derz bantları olarak kullanım alanı bulmaktadır.

Dolgu macunları
silikon, akrilik, poliüretan, polisülfit vb esaslı derz dolgu macunları cam, ahşap, metal, pvc gibi ürünlerin birleşim yerlerinde ve dış cephelerde oluşturulan derzlerde elastik ürünler olarak kullanılmaktadır.

Contalar
neopren, silikon gibi ürünlerden üretilmiş derz contaları, cam, ahşap, metal, pvc gibi ürünlerin birleşim yerlerinde kullanılmaktadır.


Su yalıtım ürünlerinin uygulanma biçimleri

- yapı bileşenleri içine kimyasal katkılar katarak
- harç biçiminde yalıtım ürünlerini (iki bileşenli) sıvayarak
- sıvı biçiminde yalıtım ürünlerini sürerek veya püskürterek
- örtü biçiminde yalıtım ürünlerini serbest sererek, noktasal tespit ederek yada yüzeye yapıştırarak
- derzleri doldurarak veya kapatarak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder